DOWNLOAD PDF MED TEKST OG ANALYSERAMMEN KLIK PÅ BILLEDET                

DOWNLOAD PDF MED TEKST OG ANALYSERAMMEN
KLIK PÅ BILLEDET

 

 

 

 

 

 

 

 

inkluderende klasseledelse - forskning og praksis      


I fire film bliver forskning inden for inkluderende klasseledelse bragt helt ind i klasselokalet. Mette Molbæk, Ph.d. VIA University College, har udviklet en analyseramme, der er en konkretisering af viden om inklusion og klasseledelse. Med analyserammen i hånden kører hun ud på skoler og viser, hvordan den kan bruges som et hjælperedskab til at udvikle inkluderende klasseledelse.
     Filmene viser også eksemplarisk undervisning: inkluderende klasseledelse i praksis. Hver af de fire film følger en af de dimensioner, som analyserammen er delt op i; en rammesættende, en relationel, en didaktisk og en organisatorisk dimension. Filmene viser, hvordan analyserammen fungerer som en guide til at analysere og reflektere over egen praksis ved at sætte fokus på områder, man kan gå i dybden med. Det er en hjælp til – gerne sammen med kolleger - målrettet og på baggrund af egne observationer og eksisterende forskning at udvikle undervisningen og på den baggrund justere undervisningen og skabe bedre læringsbetingelser for alle.
     I filmene besøger Mette Molbæk tre lærere og en skoleleder og diskuterer deres praksis sammen med dem. Mette Molbæk overværer undervisningen og reflekterer bagefter, med udgangspunkt i analyserammen, med læreren over undervisningen. På den måde ser vi, hvordan analyserammen kan benyttes i praksis. 

Det er blevet til fire film af ca.15 minutter.
Se de fire film nedenfor.
Download en PDF om filmene og læs mere udførligt om inkluderende klasseledelse.

Anmeldelse læs her >>


Inkluderende klasseledelse - den relationelle dimension. Film 1 af 4

Inkluderende klasseledelse - den didaktiske dimension. En af fire film

Inkluderende klasseledelse - den rammesættende dimension. En af fire film


Inkluderende klasseledelse - Den organisatoriske dimension. en af fire film