kodning for alle
- IT-kreativitet, digital produktion og digitalt mod


Alle børn skal i fremtiden lære simpel kodning i skolen. I England og Sverige er kodning allerede på skemaet. Vi er også i gang i Danmark bl.a. med forsøg med teknologiforståelse.
Børn skal lære at forstå en algoritme, ligesom de forstår en bageopskrift. De skal opleve sig selv som digitale producenter, som en del af teknologiforståelse. Børnene er klar – det kan lærere også blive.
I fire film fra forskellige klassetrin introduceres programmer til kodning. Se hvordan elever kaster sig ud i de nye udfordringer med kreativitet, mod og glæde, og se hvor langt de når som digitale producenter. Se også en række film, der introducerer programmer, så man som lærer bliver klædt rigtig godt på til sin første undervisning i kodning. Tilmed er der link til undervisningsmateriale, der understøtter filmene.
Materialet henvender sig primært til matematiklærere, der ikke tidligere har undervist i kodning. Den enkelte lærer eller lærerteamet kan tage den nye viden til sig i eget tempo ud fra egne erfaringer med programmering og kodning.

Filmene
Film 1: Digital design - en vej til teknologiforståelse. 4. klasse (TinkerCad)
Film 2: Kodning af spil - en vej til teknologiforståelse. 4. klasse (Scratch)
Film 3: Kodning af gangespil - en vej til teknologiforståelse. 6. klasse (Scratch)
Film 4: Kodning og geometri - en vej til teknologiforståelse. 8. klasse (Turtle)
Film 5-8: Undervisning i programmerne TinkerCad, Scratch og Turtlecoder

UDKOMMER HER SIDST I JANUAR

SE OG PRINT FLYER   KLIK PÅ BILLEDET

SE OG PRINT FLYER
KLIK PÅ BILLEDET