ADHD/ADD på ungdomsuddannelser

–  strategier til at fastholde unge i uddannelse

Se hvordan undervisere får konkrete strategier og viden om unge med opmærksomhedsvanskeligheder.
I filmene vejleder psykolog Lene Straarup, Center for ADHD, to underviserne på AARHUS TECH i pædagogisk didaktisk relationsarbejde, og vi ser hvordan de bruger den nye forståelse og de værktøjer, de får.

Mød også to skønne unge mennesker med ADHD/ADD, der er i gang med at uddanne sig til  henholdsvis bygningsstruktør og ernæringsassistent, og hør dem fortælle, hvordan undervisernes tilgang giver dem mod på fortsat at uddanne sig.

De tre film på hver ca. 12 minutter er relevante for alle, der underviser unge – fra folkeskolen til universitetet. Undervisernes positive og proaktive strategier gør en stor forskel ikke kun for unge med diagnoser, men for alle unge.

De tre film
·  Relationsarbejde - proaktive strategier
·  Struktur, overblik og kommunikation - holdledelse
·  Stresshåndtering – nedbringning af stress og uro 

Omdrejningspunktet for de tre film er modellen:
”Strategier til at fastholde unge med ADD/ADHD i ungdomsuddannelse”
Produceret i samarbejde med Lene Straarup, Center for ADHD, adhdcenter.dk/
Med støtte fra Undervisningsministeriets Udlodningsmidler
Produktion og tilrettelæggelse ved Marianne Rasmussen, Filmkompagniet


Se de tre film nedenfor

SE OG PRINT FLYER OG ADHD/ADD MODEL (KLIK PÅ BILLEDET)


Film 1 af 3. Relationsarbejde - proaktive strategier

Film 3 af 3. Stresshåndtering – nedbringning af stress og uro

Film 1 af 3. Struktur, overblik og kommunikation - holdledelse